Laman

Kamis, 19 Mei 2011

Pelangi diMalam Hari

Hey pangeranku....
Aku sedari tadi menungggu sosok gagahmu,
Adakah kau dibalik jendela kamarku?
Jangan sembunyi !
Aku tak mampu terus menerus menelan rasa penasaran terhadapmu...

Tuan,
Berapa lama kmu terus sembunyi dariku.
Semakin kau menjauhiku, semakin aku mendekat padamu
Tuan terlalu indah buatku, seperti pelangi.
Ya,  pelangi...
Tuan tau pelangi.... indah dan menakjubkan... itu seperti tuan...
Tapi, tuan lebih pantas kusebut pelangi di malam hari
Tuan tak pernah nampak dimataku...

Maaf tuan,
Tuan tak suka dengan panggilan begitu
Aku mengerti,
Pelangi selamanya membutuhkan sinar matahari
Sedangkan bintang akan terus setia pada malam...
Jangan ceraikan mereka....
Begitulah.....

Tuan mengajarkan begitu.....
Sekarang tuan silahkan pergi,,,
Tak mungkin aku terus berharap.....
Akan hadirnya pelangi dimalam hari... ^^


Tidak ada komentar:

Posting Komentar